شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری و ریلی سپنتاپرواز سوداشرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری و ریلی سپنتاپرواز سودا
فراموشی رمز عبور ؟

سریلانکا، بهشت عاشقان مناطق ساحلی

در سریلانکا همه حواس آدمی درگیر می شود، هوا از رایحه گل های یاسمن آکنده است، غذاهای پر از ادویه، چشم اندازهای بسیار زیبا ، شالیزارهای درخشنده و سبز، جنگل هایی پوشیده از نخل های مواج و کوهستان هایی پوشیده از مزارع چای شما را مفتون و مسحور زیبایی های خود می کند. اما برای بسیاری از مردم، تابستان سریلانکا در دو کلمه خلاصه می شود: مناطق ساحلی

مهم نیست که چه نوع ساحلی مورد علاقه شماست، شما می توانید سواحلی با درختان نخل بسیار زیبا در این کشور پیدا کنید و یا در یکی از هتل های شیک و عالی ساحلی این کشور، اتاق رزرو کنید. در آب های کم عمق ساحلی و تپه های مرجانی زیر آب غواصی کرده یا موج سواری کنید و حمام آفتاب بگیرید. در هر صورت شما امکان کشف بهشت ناشناخته و مورد علاقه خود را در این کشور خواهید داشت. در این یادداشت، برخی از بهترین سواحل سریلانکا را به شما معرفی می کنیم.

tangalla siri lanka

تانگولا (Tangalla)

ساحلی با آب های لاجوردی، نخل های نارگیل ساحلی و مناظر زیبای ساحل تانگولا آن را به یکی از بهترین سواحل سریلانکا تبدیل کرده است. ساحل تانگولا خط تقسیم دریای زیبا و خلیج کوچک گرمسیری و مناطق جنوب غربی سریلانکا بوده و در هیچ بخشی از سواحل جنوب شرقی این کشور نیز نخواهید توانست موج های بلند و مناسبی برای موج سواری مانند این ساحل پیدا کنید.

میریسا (Mirissa)

یک نارگیل بشکنید و روی ننوی خود لم داده و از باد شمالی لذت ببرید. ساحل میریسا بزرگ ترین ساحل دارای اقامت گاه در سریلانکا محسوب شده و مورد علاقه و توجه بسیاری از بازدیدکنندگان از این کشور قرار دارد. به بیان ساده، این ساحل جای مناسبی برای استراحت و انجام ندادن هیچ کاری است. البته اگر آدرنالین خون تان کم شده و می خواهید کمی هیجان را تجربه کنید نیز می توانید با گشت های تفریحی  دریایی این ساحل به تماشای نهنگ ها رفته و بزرگ ترین جانوران کره زمین را از نزدیک تماشا کنید.

arugam sri lanka

خلیج کوچک آروگام (Arugam Bay)

خلیج کوچک و دوست داشتنی آروگام را می توان بهترین منطقه جهت موج سواری در سری لانکا محسوب کرد. حتی اگر شما به موج سواری علاقه نداشته باشید هم در این ساحل انواع تفریحات وجود دارد. مزرعه پرورش کروکودیل، تماشای فیل ها در پارک ملی سری لانکا و … بخشی از این تفریحات محسوب می شوند. اما صادقانه باید اعتراف کنیم که احتمالا شما از لم دادن در ساحل و استراحت بیش از هر کار دیگری لذت خواهید برد.

ساحل اوپو ولی (Uppuveli Beach)

در طول جنگ های داخلی سریلانکا این ساحل آسیبی ندیده و درگیری خاصی در آن انجام نشد که البته این موضوع سبب رواج شایعاتی در باره این محل شده است. با برقراری صلح، این منطقه تبدیل به میعادگاه عاشقان حمام آفتاب شده و به سرعت تبدیل به محلی پرطرفدار برای استراحت و آب تنی شد. این ساحل خود یک جاذبه اصلی محسوب می شود که با تپه های درخشان مرجانی در جزیره کبوترها  (Pigeon Island) در نزدیکی ساحل نیلاولی قرار گرفته و می تواند نامزد کسب عنوان زیباترین ساحل شود.

ساحل بنتوتا (Bentota)

این ساحل، توسط تعداد زیادی هتل و اقامت گاه بزرگ احاطه شده و به همین دلیل ممکن است فکر کنید این ساحل بسیار شلوغ است، اما این تفکر اشتباه بوده و علی رغم وجود تعداد زیادی هتل، این ساحل طولانی با شن های طلایی چندان شلوغ نبوده و محل مناسبی برای رهایی از هر قید و بند و تمدد اعصاب است.

unawatuna sri lanka

ساحل اوناواتونا (Unawatuna)

پیدا کردن جای کشف نشده در این ساحل کمی دشوار است اما ساحل اوناواتونا به دلیل دارا بودن آب های زلال و آرام که شبیه دریاچه است و هیچ موجی در آن دیده نمی شود، وجود کافه – رستوران های ساحلی با غذاهایی عالی و خوشمزه ، محل مناسبی برای اقامت و سرحال شدن محسوب می شود. اگر بگوییم بیشتر گردشگران سریلانکا به این ساحل می آیند، اغراق نکرده ایم.

چند توصیه مهم

آیا با وجود مواردی که شنیده اید، باز هم جای تشویش برای تصمیم گیری وجود دارد؟ موارد ذکر شده در این بخش می تواند به شما برای رسیدن به تصمیم درست، کمک کند.

بهترین محل برای زیر آبی با لوله های ویژه(snorkelling): جزیره کبوتر (Pigeon island) در ساحل نیلاولی با داشتن آب های زلال و شفاف ، صخره های ساحلی کم عمق، ماهی های رنگارنگ و امکانات مناسب غواصی و زیرآبی، گزینه مناسبی محسوب می شوند.

بهترین محل برای تماشای وال ها : تقریبا در همه سواحل سریلانکا احتمال دیدن وال وجود دارد. اما ساحل میریسا برای دیدن وال ها از فاصله نزدیک به ساحل، بهترین گزینه محسوب می شود.

بهترین محل برای خرید و ولخرجی: ساحل بنتوتا با دارا بودن مجموعه ای بزرگ از هتل، فروشگاه و مرکز خرید، بهترین گزینه برای خرید محسوب می شود.

بهترین ساحل برای کودکان: سواحل اونا واتونا و اوپو ولی بهترین و امن ترین مناطق برای بازی و شنای کودکان محسوب می شون